بانک 118
آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام

آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام

سفارشات و مشاوره 09101972007
پشتیبانی 09101972008

اینستاگرام از اپلیکیشن های پرطرفدار در ایران می باشد که میلیون ها کاربر ایرانی از آن استفاده می کنند. همین موضوع این پلتفرم را به بستر مناسبی برای فروش محصول و کالاهای مختلف تبدیل کرده است و طی سال های اخیر نیز رشد و گسترش چشم گیری داشته است؛ به طوری که اغلب افراد اینستاگرام را برای خرید و فروش محصولات مختلف ترجیح می دهند. اما رسیدن به فروش بالا در اینستاگرام رویایی است که برای همگان تحقق نمی یابد و دلیل این موضوع نیز عدم آگاهی کاربران از تکنیک های فروش در اینستاگرام است. از اینرو آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام برای این کاربران بسیار اهمیت دارد. در صورتی که می خواهید به عنوان یک کسب و کار موفق از این اپلیکیشن استفاده کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از تکنیک های فروش حرفه ای در اینستاگرام مطلع گردید.

 

انتخاب محصول مناسب در آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام

اینستاگرام یک اپلیکیشن محبوب است که اغلب افراد از آن برای توسعه کسب و کار خود در زمینه فروش انواع محصولات و یا ارائه خدمات به مشتریان استفاده می کنند. از آنجایی که میلیون ها ایرانی از این اپلیکیشن استفاده می کنند، با استفاده از اینستاگرام شما می توانید محصول خود را در معرض دید میلیون ها نفر قرار دهید.

بر اساس تجربه موفق اغلب افراد، فروش محصولاتی شامل محصولات هنری و صنایع دستی، لباس، کیف، کفش، جوراب، زیور آلات، انواع خوراکی ها و مواد غذایی، کتاب، لوازم جانبی موبایل و لپ تاپ و … در اینستاگرام رونق دارد اما آنچه که منجر به فروش بالا می شود، اطلاع از تکنیک های فروش حرفه ای در اینستاگرام می باشد.

 

آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام

“این محصول طرفدار ندارد و متقاضیان زیادی مایل به خرید آن نیستند” این جملات از زبان کسانی شنیده می شوند که نتوانسته اند از طریق اینستاگرام به فروش بالایی دست پیدا کنند. بررسی تقاضای بازار قبل از راه اندازی یک کسب و کار حائز اهمیت است و پس از آن مهم این است که به عنوان یک فروشنده از مهارت و توانمندی لازم در زمینه افزایش فروش برخوردار باشید؛ چراکه اگر اصول فروش را بلد باشید، حتی سرسخت ترین مشتریان را نیز می توانید برای خرید متقاعد نمایید. در ادامه قصد داریم چندین تکنیک در زمینه آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام  را برایتان ارائه دهیم.

1.پروفایل پیج خود را بهینه و جذاب کنید.

پروفایلی که برای صفحه اینستاگرام خود انتخاب می کنید، همانند یک ویترین و دکور مغازه و فروشگاه شما می باشد. در واقع در همان چند ثانیه اول، افراد با نگاه کردن به پروفایل شما تصمیم می گیرند که آیا شما را دنبال کنند یا خیر. در نتیجه این شما هستید که باید در نگاه اول توجه و اعتماد مخاطبتان را در همان لحظه جذب کنید.

بنابراین دست به کار شوید و یک عکس باکیفیت و همینطور یک بیوی مناسب و جذاب را برای معرفی خودتان انتخاب کنید. در واقع بیو و عکس شما باید به گونه ای باشد که مشتریان به دنبال کردن شما راغب شوند. توصیه می کنیم اگر فروشگاه شما دارای فروش حضوری است، یا از طریق سایت نیز فروش دارید، اطلاعات مرتبط با آن ها شامل آدرس سایت، آدرس و موقعیت جغرافیایی فروشگاه و … را نیز در بیو پیج اینستاگرام درج نمایید.

 

از دیگر موضوعات مهمی که در آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام  مطرح است، هایلایت های پیج است که لازم است آن را به گونه ای اصولی و دقیق انتخاب کنید و حتما یکی از آن ها را به رضایت مشتریان اختصاص دهید و عکس ها و ویدئوهای رضایت مشتریان را در آن قسمت قرار دهید. بهتر است یک هایلایت نیز تهیه کنید و در آن در مورد روش خرید از فروشگاه، هزینه ارسال، روش های ارسال و … نیز توضیحاتی را ارائه دهید.

 

2.از محصولاتی که دارید، عکس های باکیفیت تهیه کنید.

وقتی قصد خرید حضوری هم داشته باشیم، از رفتن به مغازه هایی که محصولات به خوبی دیده نمی شوند و یا ویترین و مغازه ظاهر خوبی ندارد، اجتناب می کنیم. اپلیکیشن اینستاگرام از ابتدا تاکنون ماهیت تصویری دارد و عکس های باکیفیت در جذب کاربران تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

از مشکلات خرید اینترنتی این است که خریدار نمی تواند جنس را از نزدیک به صورت فیزیکی لمس کند و یا ابعاد آن را بررسی نماید. پس در آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام بسیار مهم است که از محصولات تصاویر باکیفیتی را تهیه کنید و سپس منتشر نمایید.

این موضوع به این معنا نیست که برای تهیه عکس ها به سراغ خرید دوربین عکاسی گران قیمت بروید، اما سعی کنید با همان گوشی خودتان نیز از محصولاتتان عکس های باکیفیت بگیرید و از قرار دادن عکس های آماده در اینترنت و یا عکس هایی از دیگر پیج ها خودداری نمایید.

بهتر است از زوایای مختلف از محصول عکس بگیرید و یک پست آلبومی درست کنید تا اینگونه مشتری دید بیشتری نسبت به محصول پیدا کند. توصیه می کنیم برای صفحه خود یک تم و یا یک استایل در نظر بگیرید که زیباییش در همان نگاه اول مشتری را جذب کند.

 

3.آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام – محصولات را همانگونه که هستند، نمایش دهید.

یکی از اصول آموزش فروش در اینستاگرام این است که شما محصولات را همانگونه که هست به مشتریان نشان دهید. یعنی رنگ محصولات را به صورت طبیعی عکاسی کنید، از ایجاد ادیت رنگی بر روی آن ها بپرهیزید.

زمانی مشتریانتان مجدد به شما اعتماد می کنند و مایل به خرید محصولات بیشتری از شما خواهند بود که محصولی که در پیجتان دیده اند را عینا دریافت کنند. بنابراین در ارائه محصولات خود به مشتریان صادق باشید و سعی نکنید عکس هایی بهتر از محصول را از آن ها تهیه کنید.

 

4.فالوورهای هدفمند جذب کنید.

برخی فکر می کنند که صرفا با افزایش فالوور می توانند به فروش بالایی برسند، به همین دلیل حتی اقدام به خرید فالوورهای فیک و جعلی می کنند. اما واقعیت این است که زمانی می توانید به فروش بالایی در اینستاگرام برسید که فالوورهای شما هدفمند باشند.

به عنوان مثال اگر پیج فروش لوازم آرایشی و بهداشتی دارید، بدیهی است که فالوورهای هدفمند شما خانم ها، سالن های زیبایی، میکاپ آرتیست ها و … هستند؛ چراکه هر کدام از این فالوورها یک مشتری بالفعل می باشند.

 

5.آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام – هزینه ای را برای تبلیغات اختصاص دهید.

یکی از مهم ترین روش های افزایش فروش در اینستاگرام، تبلیغات می باشد. در واقع به واسطه تبلیغات  درست و اصولی تعداد زیادی از افراد، شما را می شناسند و در صورتی که از زمینه های مورد علاقه شان باشد، شما را دنبال می کنند.

در این زمینه می توانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید، جالب است بدانید که یکی از تاثیرگذارترین راه های افزایش فروش در اینستاگرام، تبلیغات در پیچ اینفلوئنسرها است؛ چراکه مشتریان با افراد واقعی که محصول را مصرف کرده اند و از آن رضایت دارند، ارتباط بهتری برقرار می کنند.

 

6.از هشتگ ها به صورت هدفمند استفاده کنید.

در ابتدا لازم است که هشتگ مخصوص برند خود را بسازید و از آن در تمامی پست های خود استفاده کنید تا اینگونه مشتریانتان بتوانند راحت تر شما را پیدا کنند.

در قدم های بعدی نیز از هشتگ های پربازدید اما مرتبط با محتوای پیج خود استفاده کنید؛ فراموش نکنید اگر از هشتگ ها به صورت هدفمند استفاده نشود نه تنها بازخورد خوبی نخواهد داشت، بلکه منجر به تاثیر منفی در پیجتان نیز خواهد شد.

 

7.بر روی کپشن فکر کنید.

یکی از اصول آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام، این است که شما کپشن را که جزء جدایی ناپذیر پست های اینستاگرامی است را فراموش نکنید و سعی کنید به صورت حرفه ای آن را بنویسید. اگر عکس پست شما باکیفیت باشد اما کپشن خوبی برای آن در نظر نگرفته باشید، پست شما دیده نمی شود.

کپشن همچون ویترین است که در زمینه افزایش فروش نقش مهمی را ایفا می کند. در واقع فراخوانی است که ضمن ارائه اطلاعات در مورد محصول، مشتریان را ترغیب به خرید نیز می کند.

 

8.استوری معرفی محصول را همراه با لینک خرید منتشر کنید.

برای معرفی و فروش محصولات خود در اینستاگرام، صرفا به پست گذاشتن اکتفا نکنید. سعی کنید در استوری ها نیز محصول خود را معرفی کنید و سپس لینک خرید آن را نیز در استوری خود درج کنید. در چنین شرایطی فضای راحتی را برای مشتریان خود فراهم می کنید تا بتوانند به آسانی خرید خود را انجام دهند.

 

9.از فروشگاه اینستاگرام غافل نشوید.

یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام، فروشگاه است که در آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام نیز به آن اشاره می شود. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا در اکانت بیزینسی که دارید، کاتالوگی از محصولات خود را ایجاد کنید.

اینگونه شما قادر خواهید بود که محصولات خود را در بخش فروشگاه با دیگران به اشتراک بگذارید و مشتریان مایل به خرید را به سایت فروش خود هدایت نمایید.

 

10.مسابقه هیجان انگیز برگزار کنید.

از دیگر موضوعاتی که در زمینه آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام مطرح می شود، برگزاری مسابقه است. سعی کنید با برنامه ریزی یک مسابقه و در نظر گرفتن یک هدیه کوچک برای برنده، از فالورهای خود بخواهید که دوستانشان را به بازدید از یک پست از پیج شما، لایک کردن و یا کامنت گذاشتن دعوت کنند. اینگونه ضمن اینکه تعداد فالورهایتان افزایش پیدا می کند، به طور غیر مستقیم فروش بالایی را نیز تجربه می کنید.

 

سخن آخر

اینستاگرام از اپلیکیشن های پرطرفدار است که زمینه مناسبی را برای رشد و پیشرفت مشاغل و کسب و کارهای مختلف نیز فراهم کرده است. با آموزش فروش حرفه ای در اینستاگرام شما می توانید ضمن تعامل بهتر با کاربران و جذب مخاطبان هدف خود، فروش بالا در اینستاگرام را نیز تجربه کنید. از همین رو سعی کنید ترفندهای فوق را به خوبی استفاده نمایید.

اشتراک گذاری این صفحه

در قسمت زیر می توانید سوالات خود را مطرح کنید . در فاصله بسیار کوتاهی پاسخ داده خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *