بانک 118
چت های اماده دایرکت اینستاگرام

چت های اماده دایرکت اینستاگرام

سفارشات و مشاوره 09101972007
پشتیبانی 09101972008

یکی از قابلیت های اینستاگرام، دایرکت مسیج می باشد که زمینه تعامل میان فالورها و ادمین را فراهم کرده است. یکی از دغدغه های پیج های بیزینسی این است که بتوانند به تمامی دایرکت هایی که از سوی فالورها دریافت می کنند، پاسخ دهند. چت های آماده دایرکت اینستاگرام از قابلیت های جدید این اپلیکیشن است که می توان به کمک آن برخی پرسش های متداول را در دایرکت قرار داد تا کاربران با انتخاب آن ها بتوانند پاسخ های از پیش تعیین شده ای را دریافت کنند. در واقع اینگونه صاحبان پیج های بیزینسی قادر هستند در کوتاه ترین زمان، به سوالات پرتکرار مخاطبان خود پاسخ دهند.

چت های آماده دایرکت اینستاگرام امکان مطرح کردن پرسش و سوال را برای کاربران نیز راحت می کند، به طوری که آن ها با دو کلیک قادر هستند که سوال خود را مطرح کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ را دریافت نمایند. اگر شما هم به دنبال طراحی پرسش های متداول به همراه پاسخ در اینستاگرام هستید، در این مقاله از سایت بانک 118 همراه ما باشید تا با نحوه راه اندازی چت های آماده دایرکت اینستاگرام آشنا شوید.

 

چت های آماده دایرکت اینستاگرام به چه معنی است؟

کاربران و فالورهای یک پیج، می توانند از طریق دایرکت با ادمین پیج در ارتباط باشند و اینگونه اگر سوالی دارند، مطرح کنند. یکی از مشکلاتی که پیج های بیزینسی با آن مواجه هستند، این است که روزانه صدها پیام با محتوای تکراری دریافت می کنند که پاسخگویی به تک تک به آن ها کمی سخت و زمانبر است.

به همین دلیل از دغدغه صاحبان پیج های بیزینسی این است که بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی دایرکت ها پاسخ دهند و اینگونه مخاطبان و یا مشتریان محصولات خود را حفظ نمایند.

از قابلیت های جدیدی که به اینستاگرام اضافه شده است، قابلیت چت های آماده دایرکت اینستاگرام می باشد. با استفاده از این قابلیت وقتی کاربران به دایرکت یک پیجی مراجعه می کنند، با تعدادی سوالات آماده مواجه می شوند که ممکن است یکی از آن ها سوال کاربر باشد. با کلیک بر روی سوال مورد نظر، کاربر در زمان کوتاهی یک جواب از پیش تعیین شده را دریافت می کند.

برخی از کسب و کار ها و پیج های بیزینسی در چت های آماده دایرکت اینستاگرام، سوالات متداول همراه با پاسخ را قرار می دهند و برخی دیگر فقط یک خوش آمد گویی ساده را کافی می دانند.

 

هدف از طراحی چت های آماده دایرکت اینستاگرام چیست؟

اگر دارای یک پیج فروشگاهی باشید، حتما می دانید که اغلب سوالات کاربران در مورد نحوه ارسال محصول و یا قیمت محصولات و سوالاتی با محتوای مشابه می باشد. برای پاسخگویی به این دسته از سوالات، شما می توانید پاسخ های از پیش تعیین شده ای را طراحی کنید تا در هنگام پرسش کاربر، به عنوان یک واکنش سریع برای او ارسال شود. با اینکار ضمن اینکه مخاطبان پاسخ خود را در مدت زمان کوتاهی دریافت می کنند، شما نیز مجبور نیستید برای هر سوال مخاطبان، جواب های جداگانه ای را ارسال کنید.

طراحی سوالات متداول در چت های آماده دایرکت اینستاگرام نیز برای راحتی کاربران است؛ در واقع وقتی آن ها به دایرکت مراجعه می کنند، سوالات متداول به صورت پیش فرض برایشان نمایش داده می شود و نیازی نیست که سوال خود را تایپ کنند؛ در واقع با لمس بر روی سوال پیام مدنظرشان در دایرکت ارسال می گردد.

با این قابلیت اینستاگرام، شما قادر هستید در چت های آماده دایرکت اینستاگرام چهار سوال را به طور خودکار در دایرکت پیج بیزینسی خود نمایش دهید. اینگونه کاربران به جای تایپ سوال، با کلیک بر روی گزینه مورد نظر، پاسخ پرسش خود را دریافت خواهند کرد.

نحوه ایجاد پرسش های متداول در چت های آماده دایرکت اینستاگرام

همانطور که اشاره کردیم، قابلیت چت های آماده دایرکت اینستاگرام برای پیج های بیزینسی وجود دارد. در صورتی که پیج شما بیزینسی نیست، باید در اولین قدم، پیج خود را بیزینسی نمایید. در مرحله بعد به منظور ایجاد پرسش های متداول در دایرکت اینستاگرام، لازم است مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و وارد صفحه پروفایل خود شوید.
  • از قسمت بالا و راست صفحه، سه خط موجود را لمس کنید.
  • از نیم صفحه باز شده، وارد بخشSettings در پایین صفحه شوید.
  • در صفحه جدید، گزینه Business را لمس کنید.
  • صفحه جدیدی ایجاد می شود که در بردارنده تنظیمات تخصصی Business و یا به عبارت بهتر پیج های بیزینسی است. لازم است برای ایجاد چت های آماده دایرکت اینستاگرام ، بر روی گزینه Frequently Asked Questions بفشارید.
  • در صورتی که برای اولین بار وارد این بخش شده باشید، صفحه ای برایتان نمایش داده می شود که در بر دارنده توضیحات مختصری در مورد قابلیت های پرسش های متداول در دایرکت اینستاگرام است. پس از مطالعه آن می توانید گزینه Set Up را انتخاب نمایید.
  • در صفحه ایجاد شده، کادری وجود دارد که پرسشی که مد نظر دارید را باید در این کادر تایپ کنید. این متن همان پرسشی است که کاربر با مراجعه به دایرکت شما آن را به صورت خودکار مشاهده خواهد کرد.
  • پس از تایپ سوال مورد نظرخود، حالا مطابق شکل بر روی گزینه Save در قسمت بالا و سمت راست سایت کلیک کنید.
  • در پایان این مراحل، چنانچه می خواهید که این سوالات در دایرکت اینستاگرامتان نمایش داده شود، می توانید بر روی گزینه نمایش سوال با عنوان Show Question کلیک نمایید.

 

پس از اتمام این مراحل، کاربران با مراجعه به دایرکت شما، می توانند سوالی را که برایشان درنظر گرفته اید را مشاهده کنند و اگر سوال آن ها باشد با انتخاب آن گزینه، بدون نیاز به تایپ سوال خود را ارسال نمایند.

نحوه ایجاد پاسخ سریع در چت های آماده دایرکت اینستاگرام

در صورتی که یک سوال برای چت های آماده اینستاگرام طراحی کرده اید و حالا می خواهید برای آن پاسخی را نیز قرار دهید، می توانید مطابق مراحل زیر اقدام کنید:

  • مجدد وارد اپلیکشین اینستاگرام شوید و به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید.
  • از قسمت بالا و راست صفحه، سه خط موجود را لمس کنید.
  • از نیم صفحه باز شده، وارد بخشSettings در پایین صفحه شوید.
  • در صفحه جدید، گزینه Business را لمس کنید.
  • به منظور تنظیم پاسخ سریع اینستاگرام، لازم است گزینه Saved Replies را انتخاب کنید.
  • برای اینکه بتوانید متن آماده در دایرکت را اضافه کنید، بر روی آیکون “+” از سمت راست و بالای صفحه بفشارید.
  • حالا شما قادر هستید که پیام آماده خود را تایپ کنید. اینستاگرام این قابلیت را دارد که شما یک کارکتر میانبر (شورت کد) را نیز در این قسمت تعیین کنید تا در زمان مورد نیاز بتوانید به واسطه این کاراکتر میانبر، پاسخ مورد نظر خود را بیابید.
  • پس از تنظیمات لازم جهت ارسال پیام آماده، حالا لازم است بر روی گزینه Save در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک نمایید.

 

با استفاده از این روش، شما می توانید چندین پاسخ سریع را برای چت های آماده دایرکت اینستاگرام تعیین کنید تا بتوانید در بازه زمانی کوتاهی به چند صد دایرکت با محتوای سوالات یکسان پاسخ دهید، تنها کافی است که کارکتر میانبر را وارد کنید تا پیام از پیش آماده شده به طور کامل نمایش داده شود.

 

سخن آخر

ایجاد چت های آماده دایرکت اینستاگرام، از قابلیت های جدید این اپلیکشین است که زمینه ایجاد پرسش های متداول در اینستاگرام و پاسخ های سریع را فراهم می کند. برخی کاربران اینگونه دایرکت های خود را مدیریت می کنند و برخی دیگر نیز صرفا از آن برای خوشامد گویی استفاده می کنند.

بهرحال این قابلیت به ارتباط بهتر با مخاطبان کمک می کند. اگر شما نیز صاحب یک پیج بیزینسی هستید، با استفاده از روش قادر خواهید بود ارتباط خود را با فالورهایتان بهبود ببخشید و میزان تعامل پیج خود را افزایش دهید.

اشتراک گذاری این صفحه

در قسمت زیر می توانید سوالات خود را مطرح کنید . در فاصله بسیار کوتاهی پاسخ داده خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *