بانک 118
پیج بیزینسی اینستاگرام چیست ؟

پیج بیزینسی اینستاگرام چیست ؟

سفارشات و مشاوره 09101972007
پشتیبانی 09101972008

افراد مختلف با اهداف متفاوتی به سراغ استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام می روند. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد مایل به استفاده و نصب اینستاگرام هستند، کسب درآمد می باشد. اینستاگرام به منظور مدیریت بهتر رفتار مشتریان و همینطور افزایش فروش محصول و ارائه خدمات بهتر به کاربران، زمینه ای را فراهم کرده است که افراد بتوانند از اکانت بیزینسی اینستاگرام استفاده کنند.

قابلیت پیچ بیزینسی اینستاگرام در سال 2016 به این اپلیکیشن اضافه شده است و با عنوان بیزینس پروفایل (Business Profile) به کاربران معرفی گردید. این امکان برای کسب و کارها در نظر گرفته شده است، به طوری که افراد می توانند به واسطه بیزینس پروفایل، به صورت تجاری از اینستاگرام استفاده کنند. کاربران با استفاده از بیزینس اکانت می توانند اقدام به تحلیل رفتار مشتریان، تبلیغات و … نمایند. بنابراین شما می توانید با تغییر اکانت خود به بیزینس اکانت، از قابلیت خاصی که برای آن در نظر گرفته شده است، بهره مند شوید.

 

پیج بیزینسی اینستاگرام

بیزینس اکانت که با عناوین دیگری همچون بیزینس پروفایل و یا نمایه کسب و کار اینستاگرام نیز شناخته می شود، یکی از قابلیت های رایگان اینستاگرام می باشد که توسط این اپلیکیشن به اکانت هایی که قصد دارند حسابشان به عنوان مشاغل کسب و کارهای تجاری شناخته شود، پیشنهاد می گردد.

صاحبان کسب و کار که مایل هستند با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام، به درآمد برسند؛ برای استفاده از قابلیت های اینستاگرام جهت تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان، استفاده از گزینه های تماس، تبلیغات و … به بیزینس اکانت نیاز دارند.

بنابراین اینستاگرام به منظور ایجاد بستر مناسبی برای کاربران و مشاغل جهت تولید محتوا به بهترین شیوه، این قابلیت را به اینستاگرام اضافه کرده است.

 

نحوه تبدیل پیچ شخصی به پیج بیزینسی اینستاگرام چگونه است؟

در نظر داشته باشید که اینستاگرام به کاربران خود اجازه ایجاد سه  نوع اکانت شامل اکانت شخصی (Personal Account)، اکانت تجاری (Business Account) و اکانت سازندگان یا اینفلوئنسر (Creator Account) را می دهد.

اگر دارای اکانت شخصی هستید و می خواهید آن را به اکانت بیزینسی تبدیل کنید، کافی است وارد قسمت ادیت پروفایل شوید و سپس گزینه switch to professional account را انتخاب نمایید.

با انتخاب گزینه نامبرده، دو گزینه برایتان نمایش داده می شود. گزینه اول “Creator ” است که اغلب  سلبریتی ها، آرتیست ها و اشخاص برای تولید محتوا از آن استفاده می کنند و گزینه دوم “Business ” می باشد که اکانتی مناسب برای کسب و کار ها، شرکت ها، برند ها و سازمان ها است.

با انتخاب گزینه بیزینس می توانید اطلاعات کاربری خود را وارد کنید و یک پیج بیزینسی اینستاگرام داشته باشید.

 

چرا برای داشتن پیج بیزینسی ساختن پیج فیسبوک نیاز است؟

در آوریل سال 2012، کمپانی فیسبوک با پرداخت مبلغ یک میلیون دلار، توانست مالک اینستاگرام نیز شود؛ به همین دلیل امروز اینستاگرام یکی از اپلیکیشن های زیرمجموعه فیسبوک به شمار می رود. از همین رو بسیاری از بسترهای هر دو سرویس اینستاگرام و فیسبوک با یکدیگر مشترک می باشند.

فیسبوک به عنوان کمپانی مادر، در تلاش است که کسب و کارهای فعال در اینستاگرام را همگام با فیسبوک پیش ببرد. به همین دلیل می باشد که هر کسب و کاری به منظور اثبات فعالیت بیزینسی خود در اینستاگرام، باید در فیسبوک نیز پیج داشته باشد. بسیاری از اطلاعات مرتبط با پیج بیزینسی اینستاگرام از طریق فیسبوک خوانده می شود و در اینستاگرام به نمایش در می آید. در نظر داشته باشید که ایجاد اکانت بیزینسی در اینستاگرام رایگان می باشد و برای تولید محتوا در آن و همینطور جذب فالور شرایط خاصی را تعیین نکرده است.

 

پیج بیزینسی اینستاگرام چه قابلیت هایی دارد؟

اکانت بیزینسی اینستاگرام دارای قابلیت هایی می باشد که پیج های شخصی و کریتور از آن برخوردار نیستند. چراکه هدف اینستاگرام این است که کاربران با تجاری کردن اکانت اینستاگرام خود بتوانند از امکانات این نوع اکانت به منظور مدیریت بهتر مشتریان خود استفاده کنند و اینگونه میزان فروش محصولات خود را افزایش دهند. در ادامه به برخی ابزارها و امکاناتی که اینستاگرام برای اکانت بیزینسی فعال کرده است، پرداخته ایم :

1.برخورداری از قابلیت تجزیه و تحلیل (insight) اینستاگرام

بخش آنالیز اینستاگرام سرشار از داده های مفید می باشد؛ در واقع پیج بیزینسی اینستاگرام اطلاعات بیشتری از عملکرد پیج کسب و کار به کاربران و صاحبین مشاغل می دهد.

این اطلاعات شامل مواردی از جمله تغییرات تعداد فالوور، بهترین محتوا اینستاگرام، میزان بازدید و… هستند. این آمار از زمانی که اکانت به صورت بیزینسی باشد، ثبت می شوند، بنابراین اگر بلافاصله پیچ خود را بیزینسی کرده اید، احتمالا اطلاعاتی برایتان نمایش داده نشود.

بنابراین به کمک این قابلیت شما می توانید پیرامون دنبال کنندگان پیج و افرادی که با بیزینس شما در ارتباط هستند، اطلاعات بیشتری را کسب کنید. اینگونه می توانید متوجه شوید کدام پست ها و استوری های شما بازدید بیشتری داشته اند.

برای دسترسی به ابزار Insights باید آیکنی که در قسمت بالا سمت راست صفحه به شکل یک نمودار نمایش داده می شود را انتخاب نمایید.

2.قابلیت Contact Button دکمه ‌ای جهت تماس با شما در پیج بیزینسی اینستاگرام

از بهترین قابلیت های اینستاگرام، قابلیت پیج بیزینسی اینستاگرام می باشد، چراکه زمینه ای را برای برقراری ارتباط با مشتریان فراهم می کند. با استفاده از این قابلیت می توانید یک دکمه تماس در صفحه اینستاگرام خود ایجاد کنید.

پس از استفاده از این قابلیت، دکمه تماس Contact در بالای پروفایل شما به نمایش در می آید و اینگونه مخاطبان شما با کلیک بر روی آن می توانند آدرس، شماره تلفن و ایمیل مرتبط با کسب و کارتان را پیدا کنند.

3.بهبود بیوگرافی اینستاگرام

کاربران با استفاده از بیوگرافی پیج بیزینسی اینستاگرام، با امکانات بیشتری می توانند کسب و کار خود را معرفی کنند. به طوری که شما می توانید علاوه بر ارائه توضیحات مختصر و همینطور قرار دادن لینک های مرتبط، حوزه کاری خودتان را نیز نمایش دهید.

همینطور در اکانت بیزینسی اینستاگرام امکان اضافه کردن اطلاعات تماس شامل آدرس ایمیل، شماره تماس و آدرس نیز وجود دارد تا مخاطبان به این واسطه با شما در ارتباط باشند. 

4.دسترسی به گزینه ‌های تبلیغاتی در پیج بیزینسی اینستاگرام

به منظور نشان دادن پست به افراد بیشتر، شما می توانید از قابلیت پروموت اکانت بیزینسی اینستاگرام استفاده کنید. پست هایی که در کنار نام کاربری آن ها کلمات sponsored یا ads نوشته شده است، در واقع پست های تبلیغاتی هستند و به عبارت صحیح تر پروموت شده اند.

برای استفاده از این قابلیت باید اکانت بیزینسی اینستاگرام به یک اکانت فیسبوک متصل باشد. البته لازم است اشاره کنیم که این قابلیت برای کاربران ایرانی غیرفعال می باشد.

5.امکان زمان بندی انتشار محتواها در پیج بیزینسی اینستاگرام

به منظور صرفه جویی در زمان و البته افزایش تعامل با مخاطبان، قابلیت زمان بندی محتوا در اکانت بیزینسی اضافه شده است؛ اینگونه شما می توانید تولید محتوا در اینستاگرام را به صورت از قبل برنامه ریزی شده انجام دهید و سپس آن را در تاریخ های مشخصی منتشر کنید.

6.ایجاد فروشگاه در اکانت بیزینسی اینستاگرام

به کمک این قابلیت شما می توانید کاتالوگ محصولات خود را در اینستاگرام قرار دهید و با برچسب گذاری محصولات آن ها را به فروش برسانید. متاسفانه این قابلیت نیز برای کاربران ایرانی غیرفعال می باشد.

7.پاسخگویی سریع به مخاطبان اینستاگرام

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی پیج بیزینسی اینستاگرام ، قابلیت پاسخگویی سریع و یا quick replies می باشد. به کمک این قابلیت شما قادر هستید برای سوالات تکراری و رایج مخاطبان خود، پاسخ های سریعی را آماده کنید و با تعیین یک کلمه میانبر برای آن ها، اقدام به پاسخگویی سریع در دایرکت نمایید.

به طوری که با تایپ کردن کلمه میانبر در دایرکت، کل پیام نمایش داده شود و شما بتوانید در زمان کوتاهی به پیام های خود پاسخ دهید. با این قابلیت شما می توانید در زمان صرفه جویی کنید و همینطور به تمامی پیام هایی که در دایرکت اینستاگرام دریافت می کنید، پاسخ دهید. 

8.ایجاد تصویری حرفه ای از برند خوددر پیج بیزینسی اینستاگرام

با اکانت بیزینسی اینستاگرام شما می توانید کسب و کار خود را به صورت حرفه ای تر و جدی تری نشان دهید.

9.بلاک کردن اکانت های ناشناس از تگ کردن پیج بیزینسی در اینستاگرام

افرادی که پیج بیزینسی اینستاگرام داشته باشند، می توانند اشخاص ناشناس را از تگ کردن اکانتشان به عنوان محتوای مارک دار منع نمایند. در واقع با این قابلیت اینستاگرام سعی دارد از تولید کنندگان محتوا حمایت کند و افرادی که بدون اجازه سعی دارند از نام کاربری دیگران استفاده کنند را از اینکار منع کند.

10.مدیریت آسان تر پیام ها در اکانت بیزینسی اینستاگرام

در پیج بیزینسی اینستاگرام و در قسمت پیام ها سه قسمت وجود دارد که در زمینه مرتب کردن و الویت بندی پیام ها بسیار موثر هستند.

 

معایب بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام

پیج بیزینسی اینستاگرام دارای چندین معایب نیز هست که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • با تبدیل اکانت شما به یک اکانت بیزینسی و تجاری، لازم است برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، هزینه ای را به اینستاگرام پرداخت کنید.
  • امکان خصوصی کردن private پیج های بیزینسی اینستاگرام وجود ندارد و هر کاربری به آن دسترسی خواهد داشت.
  • حساب های تجاری اینستاگرام نسبت به حساب های شخصی و معمولی کمتر وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام می شوند.

 

سخن آخر

در صورتی که تصمیم دارید به صورت برنامه ریزی شده اقدام به تولید محتوای مداوم در اینستاگرام نمایید تا به این واسطه بتوانید تجارت و با برند خود را رونق بدهید، باید بدانید که ساخت یک پیج بیزینسی اینستاگرام بهترین انتخاب برای شماست.

چراکه با ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام شما قادر خواهید بود تا از قابلیت های ارائه شده توسط اینستاگرام به منظور تجزیه و تحلیل مشتریان، افزایش فروش و به عبارت کلی تر مدیریت کسب و کار خود بهره ببرید. لازم است اشاره کنیم که شما هر زمان که مایل باشید می توانید اقدام به خروج از حالت بیزینسی پیج اینستاگرام خود کنید.

اشتراک گذاری این صفحه

در قسمت زیر می توانید سوالات خود را مطرح کنید . در فاصله بسیار کوتاهی پاسخ داده خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *