بانک 118
ثبت شغل در گوگل مپ

ثبت شغل در گوگل مپ

سفارشات و مشاوره 09101972007
پشتیبانی 09101972008

در قسمت زیر آموزش کاملا رایگان و جدید ثبت اطلاعات در گوگل مپ ارائه شده است اما چنانچه نیاز داشتید ما این اطلاعات شما را در گوگل مپ ثبت کنیم می توانید به شماره 09101972007 در واتساپ کلمه گوگل مپ را ارسال کنید تا کارشناسان ما ، شما را راهنمایی کنند .

ثبت شغل در گوگل مپ

اگر بخواهیم به صورت خلاصه گوگل مپ را تعریف کنیم باید اینگونه گفت که یک نقشه آنلاین و رایگان می باشد که به واسطه آن می توانید به مکان های مورد نظرتان دسترسی داشته باشد و به راحتی آنها را پیدا کنید؛

اگر که شما صاحب کسب و کار هستید و می خواهید مشتریان شما به راحتی به آدرس محل کار شما دسترسی داشته باشند کافیست که در چند گام ثبت مکان در گوگل مپ را انجام بدهید.

اگر با دید دقیق تری به این موضوع نگاه کنید قطعاً به ضرورت ثبت مکان در گوگل مپ پی می برید چرا که همه ما به نوعی دسترسی به اینترنت را داریم و دیگر مانند گذشته نیست که برای پیدا کردن یک آدرس مجبور شویم نفر به نفر سوال کنیم تا به آدرس مورد نظر برسیم بلکه با استفاده از یک نقشه و تلفن هوشمند به راحتی مکان مورد نظر را در گوگل مپ پیدا میکنیم.

 

برای ثبت شغل در گوگل مپ چه اطلاعاتی لازم است؟

در گام اول برای اینکه شما بتوانید با موفقیت ثبت شغل در گوگل مپ را انجام بدهید باید اطلاعاتی از قبیل آدرس دقیق محل کسب و کار، لوکیشن دقیق محل کسب و کار، نام مکان به زبان فارسی و انگلیسی، دسته شغلی، شماره تماس تلفن همراه و ثابت، تصاویر گرفته شده از مکان کسب و کار، آدرس پیج اینستاگرام یا وب سایت، روز کاری و ساعات دقیق آن را آماده نمایید و سپس گام به گام تا ثبت شغل در گوگل مپ را دنبال کنید.

قبل از اینکه به شروع مراحل ثبت اطلاعات شغلی در گوگل مپ بپردازیم باید از مزیت های آن مطلع باشید. فرض کنید که شما در سرویس گوگل مپ به دنبال یک فروشگاه یا مغازه پوشاک هستید و به واسطه جی پی اس گوشی نتایجی برای شما نشان داده می شود که از نظر موقعیتی با شما فاصله کمی دارند پس زمانی که مکان کسب و کار خودتان را به گوگل اضافه کنید توسط نتایج گوگل برای فرد جستجوگر اطلاعات کسب و کار شما ظاهر می شود و البته افراد می ‌توانند آدرس محل کسب و کار شما و تصاویر آن را در کنار روش های ارتباطی در اختیار داشته باشند و همچنین ساعات کاری شما نیز برای آنها مشخص است.

 

گام به گام تا ثبت اطلاعات شغلی در گوگل مپ

نحوه ثبت شغل در گوگل مپ به شرح زیر است:

  • در اولین اقدام فرقی نمی کند که شما از گوشی یا لپ تاپ برای ثبت اطلاعات شغلی در گوگل مپ استفاده می کنید در هر صورت روشهای آن مشابه است. باید به سایت گوگل مپ به نشانی (https://www.google.com/maps) به واسطه اکانت گوگل خود وارد شوید. (اگر اکانت ندارید باید قبل از شروع مراحل ثبت مکان در گوگل مپ برای خود اکانت جیمیل بسازید)
  • در مرحله بعدی در سمت چپ نواری برای شما ظاهر می‌شود که باید در کادر سرچ منطقه مورد نظر را جستجو کنید؛ مثلاً ما شهر اهواز خیابان نواب صفوی را وارد کرده ایم. (بهتر است که گوگل مپ شما فارسی باشد چرا که در تعدادی از شهرهای ایران در زبان انگلیسی امکان ثبت آدرس وجود ندارد)
  • در صورتی که در یک بازه زمانی کوتاه بیشتر از سه بار درخواست خود را مبنی بر ثبت محل کسب و کارتان در گوگل انجام دادید اما با پاسخ “اعمال نشد” مواجه شدید بهتر است درخواست خود را دوباره ثبت نکنید تا به واسطه گوگل مکان مورد نظر شما اسپم نگردد.
  • گوگل آدرس های پیشنهادی را به شما نمایش می دهد که می تواند به منظور آدرس دقیق تر گزینه صحیح را انتخاب کنید و پس از مشخص شدن آدرس در نوار سمت چپ گزینه های دیگری برای شما نمایش داده می شوند که عبارت از :

    • Add a missing place
    • Add your business
    • Add a label

     

  • حالا باید گزینه add a missing place را انتخاب کنید که به معنای افزودن یک مکان جا افتاده است. پس از آن کادری به نمایش در می آید که نیاز است اطلاعاتی را در آن وارد کنید. ( توجه داشته باشید که حتما تمامی مراحل به منظور ثبت اطلاعات در گوگل مپ به صورت دقیق و صحیح باید انجام گردد تا ثبت شغل در گوگل با موفقیت به اتمام برسد). از نظر اکثر کاربران سخت ترین مرحله ثبت مکان این بخش می باشد.

  • در قسمت بعدی باید نام مکانی را که می خواهید در گوگل ثبت کنید در بخش name وارد کنید. در قسمت category نام صنف مورد نظر را وارد نمایید مثلا اگر شما در حوزه تعمیر خودرو فعالیت می کنید باید دسته بندی Auto Repair را انتخاب نمایید. در قسمت لوکیشن می توانید آدرس منتخب ببینید. اگر می خواهید آدرس وارد شده را تغییر بدهید باید بر روی نشانگر قرمز کلیک کنید در غیر این صورت نیازی به هیچ تغییری نیست و باید گزینه Done را کلیک کنید.
  • این نکته را در خصوص ثبت اطلاعات در گوگل مپ در این قسمت بخاطر داشته باشید که اگر بر روی نشانگر قرمز کلیک کردید و تمایل به تغییر آدرس را دارید باید به حدی بر روی نقشه زوم کنید تا بتوانید محل دقیق کسب و کارتان را پیدا کنید و توسط گوگل آدرس شما به صورت خودکار ذخیره می شود، پس از آن شما نباید این آدرس را ویرایش کنید.
  • توجه داشته باشید افرادی که دارای یک مکان ثابت مثل امدادخودروها نیستند و می خواهند ثبت اطلاعات در نقشه گوگل را انجام بدهند و نکات نقاط پراکنده در سطح شهر را انتخاب کنند این امکان برایشان در گوگل مپ وجود ندارد و تایید نخواهد شد.
  • اگر تا این قسمت مطلب توانسته اید که مراحل ثبت اطلاعات در گوگل مپ را به صورت صحیح انجام بدهید باید به دیگر مراحل ثبت اطلاعات شغلی در گوگل بپردازید.  حالا وارد تصویر قبل شوید و به بخش within location دقت کنید؛ اگر قبلاً مکان مورد نظر شما با نام دیگری در گوگل ثبت گردیده باشد، باید نام مکان فعلی تان را در این قسمت تغییر بدهید و در غیر این صورت نیازی به وارد کردن چیزی نیست و کادر را خالی بگذارید.
  • اگر به انتهای کادر باز شده دقت کنید می بینید که کادرهای دیگری برای شما نمایش داده شده اند که باید اطلاعاتی مثل ساعت کاری، وب سایت، شماره تماس و…. را وارد نمایید.

    شما میتوانید ساعت و روزها را خودتان مثلا  شنبه تا پنجشنبه /  از ساعت 9 صبح الی 5 عصر وارد کنید یا تصویری را آپلود نمایید که نشان دهنده ساعت شروع و پایان فعالیت کاری شما باشد و به صورت خودکار به واسطه ربات گوگل تکمیل شود؛ اما انتخاب و وارد کردن ساعت و روزها به واسطه خودتان می تواند به منظور پیشگیری از خطا باشد و دقیق تر به جستجوگران نشان داده شود. در انتها روزهای تعطیل خود را نیز مشخص نموده و گزینه DONE را انتخاب کنید تا وارد مرحله ی بعد شوید. (شما می توانید تنها یک شماره را ثبت کنید پس برای شماره تلفن ثابت یا تلفن همراه را وارد نمایید).

    تا پایان فرآیند نحوه ثبت اطلاعات در گوگل مپ چیزی نمانده پس صبور باشید و ادامه مراحل را دنبال کنید .

  • در کادر contact  باید شماره تماس خود را وارد کرده(در این بخش وارد کردن کد کشور و کد شهر ضروری است) و در کادر website  می توانید آدرس وب سایت کسب و کارتان را درج نمایید.

    اگر تمایل دارید تا تاریخ بازگشایی محل مورد نظر را وارد نمایید گزینه opening data را با تاریخ پر کنید در غیر اینصورت باید I don’t know انتخاب کنید.

    8)در نهایت میتوانید تصویر محل مورد نظرتان را برای ثبت شغل در  گوگل آپلود کنید. پس از آن گزینه Send را کلیک نمایید.

    ایمیلی از طرف گوگل مپ به منظور تشکر و بررسی پیشنهاد شما برایتان ارسال خواهد شد و گزینه Done را کلیک کنید. معمولا در زمانی کوتاه ثبت شغل در گوگل انجام می شود و به اطلاع کاربر می رسد.

    برای ثبت نام شغل در گوگل بد نیست که بدانید گوگل حساسیت بسیار زیادی برای درست و صحیح بودن اطلاعات ثبت شده توسط کاربران نشان می دهد و اگر شما آدرس محل کسب و کار خودتان را با اکانتی ثبت کرده باشید که از اعتبار پایینی برخوردار باشد ممکن است توسط گوگل تایید نگردد و البته اگر کاربران دیگر آدرس شما را تایید نکنند یا اطلاعات وارد شده را در ثبت شغل روی نقشه گوگل یا اطلاعات کلی به صورت غلط ثبت نموده باشید مشکل عدم تایید مکان به وجود می آید.

 

برای ثبت اطلاعات شغلی در گوگل چقدر زمان و هزینه نیاز است؟

به منظور ثبت اطلاعات شغلی در گوگل و مکان مورد نظر توسط شما نیازی به پرداخت هزینه به گوگل نیست و به صورت رایگان انجام می شود؛ اما برخی از افراد به دلایل مختلفی از جمله عدم آگاهی از  نحوه ثبت شغل در گوگل مپ این فرآیند را به شرکت های معتبر می سپارند و اندک هزینه ای پرداخت می کنند تا کارشناسان و متخصصان حرفه ای با موفقیت آدرس محل کسب و کار آن ها را ثبت نمایند.

معمولاً بین چند دقیقه تا چند روز نیاز است تا به صورت صحیح درخواست مکان مورد نظر شما در گوگل ثبت شود و اطلاع رسانی آن به واسطه ایمیل به کاربران انجام میشود.

نکته) ثبت اطلاعات در گوگل مپ به صورت دائمی بوده است اما آپدیت های جدیدی مطرح شده و همه مکان ها به وضعیت عمومی تغییر نموده اند و افراد می توانند برای ویرایش و حذف مکان های دیگر هم اقدام کنند.

 

چگونه می توان درخواست مکان ثبت شده را پیگیری کرد؟

بعد از اینکه شما ثبت شغل روی نقشه گوگل را انجام دادید می توانید وضعیت تایید یا عدم تایید درخواست خود را پیگیری نمایید.

  • با همان اکانتی که قبلاً برای ثبت نام شغل در گوگل استفاده کرده‌اید وارد گوگل مپ شوید و سپس به منوی سمت چپ دقت کنید و بر روی منو کلیک کنید که با علامت سه خط نشان داده شده و حالا از بین گزینه های موجود your contributions را انتخاب نمایید. (توجه داشته باشید به دلیل برخی از محدودیت ها و وجود تحریم ها در کشور ایران ممکن است تمامی کاربران نتوانند بعد از ثبت نهایی و منتشر شدن سریع در نقشه از آن مطلع گردد و معمولاً بر روی نقشه حدوداً ۱۵ روز بعد به صورت کامل نشان داده میشود).
  • پس از آن چندین تب برای شما نشان داده می شود که در قسمت Edit می توانید تایید یا عدم تایید لوکیشن خود را ارزیابی نمایید؛ اگر گزینه ای Approved برای شما نشان داده شود یعنی شما با موفقیت نحوه ثبت شده در گوگل مپ را انجام داده‌اید و تایید شده است، در غیر اینصورت گزینه Not approved را می‌بینید که نشان دهنده عدم تایید ثبت اطلاعات در گوگل بوده است. (اگر شما آگاهی کاملی از مراحل ثبت شغل روی نقشه گوگل داشته باشید و تمامی مراحل را به دقت دنبال کرده اید با تایید ثبت شغل در نقشه گوگل روبرو می شوید).
  • اگر گزینه Pending  را مشاهده می کنید باید منتظر بمانید تا پروسه ثبت اطلاعات در نقشه گوگل تایید گردد.

 

همانطور که اشاره نموده ایم در صورتی که درخواست شما به واسطه گوگل رد شود، ممکن است اطلاعات اشتباهی توسط شما در مراحل ثبت اطلاعات شرکت در گوگل مپ انجام شده باشد. البته در نظر داشته باشید برای ثبت ثبت اطلاعات در گوگل نیاز به تایید چند کاربر وجود دارد و ممکن به هر دلیلی آن ها آدرس شما را تایید نکرده باشند و گوگل درخواست شما را مبنی بر ثبت شغل در نقشه گوگل رد نماید.

 

نکته مهم در نحوه ثبت اطلاعات در گوگل مپ : پیش از اینکه شما اقداماتی برای ثبت اطلاعات در نقشه گوگل انجام بدهید باید به نکاتی که در طی این پست ذکر شده دقت نمایید تا بتوانید با موفقیت به ثبت شغل در نقشه گوگل بپردازید و در آخر بخاطر بسپارید که اگر شما بیشتر از سه بار درخواست خود را در مدت زمان کوتاهی برای ثبت مکان به گوگل ارسال نموده باشید و در مرحله “در انتظار تایید” قرار بگیرید نباید درخواست ثبت خود را دوباره ارسال نمایید چون امکان ثبت درخواست های قبلی شما در چنین شرایطی کمتر می شود یا اصلاً آدرس مورد نظر شما تایید نشود.

 

نحوه ثبت اطلاعات در گوگل مپ به همین راحتی انجام می شود و شما می توانید از مزیت های آن برای کسب و کارتان بهره مند گردید.  

اشتراک گذاری این صفحه

در قسمت زیر می توانید سوالات خود را مطرح کنید . در فاصله بسیار کوتاهی پاسخ داده خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *