بانک 118
آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

سفارشات و مشاوره 09101972007
پشتیبانی 09101972008

در زندگی حال حاضر، شبکه های اجتماعی در رشد و توسعه یک بیزینس دارای نقش بسیار موثری هستند. از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام می باشد که افراد بسیاری برای توسعه کسب و کار خود از آن استفاده می کنند. از سوالاتی که برای کاربران این اپلیکشن ایجاد می شود، این است که چگونه باید در این شبکه اجتماعی تولید محتوا کنند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب نمایند. بی شک بیشتر دیده شدن و جذب تعداد زیادی فالوور منجر به رشد یک پیج اینستاگرامی می گردد که این موضوع با تولید محتوای باکیفیت در کنار تداوم و استمرار تحقق می یابد. با اینکه برای تولید محتوا در اینستاگرام هیچ استانداردی تعریف نشده است، اما با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام می توانید محتواهایی را تولید کنید که برای کاربران این اپلیکیشن جذاب است.

در ادامه ضمن بررسی نکات مهم تولید محتوا در اینستاگرام، قصد داریم ایده های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام را نیز معرفی کنیم که با به کار گیری آن ها می توانید در کارتان پیشرفت کنید و مخاطبان بیشتری را جذب نمایید.

 

تولید محتوا در اینستاگرام به چه معناست؟

به طور کلی اگر بخواهیم اطلاعات طبقه بندی شده در یک زمینه خاص را در قالب فیلم، عکس، متن و … به مخاطب منتقل کنیم؛ در واقع تولید محتوا کرده ایم. منظور از تولید محتوا در اینستاگرام نیز انتقال محتواهای مناسب به مخاطبان هدف است.

کاربران اینستاگرام می توانند اقدام به تولید محتوا به شکل های مختلف متنی، تصویری، گرافیکی، صوتی، ویدیویی، تعاملی و… نمایند.

جالب است بدانید که محتواهای متنی به عنوان چهارچوب محکمی در بازاریابی از طریق تولید محتوا به شمار می روند، همینطور محتواهای تصویری، گرافیکی و ویدیویی نیز در نظر مخاطبان جذاب هستند. محتوای تعاملی منجر به تقویت ارتباط میان صاحبان کسب و کار با دنبال کنندگان می گردد. با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام می توانید اقدام به تولید انواع محتواهای باکیفیت برای اینستاگرام نمایید.

 

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

همانطور که اطلاع دارید اینستاگرام به عنوان پرمخاطب ترین و همینطور محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان در حال فعالیت است. بر خلاف تصور اغلب افراد که فکر می کنند عموم مردم برای وقت گذرانی به اینستاگرام مراجعه می کنند، بیشتر کاربران در طول روز از حساب های تجاری بازدید می کنند.

همین موضوع سبب شده است که اینستاگرام به بستر مناسبی برای بازاریابی موثر تبدیل شود. اغلب کسب و کارها می توانند با استفاده از آموزش تولید محتوا در اینستاگرام و در نهایت تولید محتوای باکیفیت، به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کنند. حال بدیهی است که هر چه محتوای یک پیج جذاب تر و باکیفیت تر باشد، در جذب مخاطبان هدف موفق تر عمل می کند.

 

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

پس از تغییر اکانت اینستاگرامی خود به اکانت بیزینسی، می توانید با طی کردن مراحل زیر محتوای های باکیفیت تولید کنید که در نهایت به موفقیت شما منتهی گردد.

1.هدف خود را از تولید محتوا در اینستاگرام مشخص کنید.

صرفا بخاطر اینکه همه اطرافیانتان در اینستاگرام فعال هستند، اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام نکنید. قبل از هر چیزی ابتدا هدف خود را مشخص کنید. از مهم ترین اهداف تولید محتوا در اینستاگرام، رشد مخاطب ها، ایجاد شبکه ای از مشتری ها و تعامل بیشتر با آن ها است. حتما ممکن است شما به عنوان کسی که صاحب یک کسب و کار هستید، هدفتان از تولید محتوا در اینستاگرام جذب مشتریان هدف و افزایش فروش باشد.

 

2.موضوع تولید محتوای اینستاگرام را تعیین کنید. 

لازم است که ابتدا موضوعی که قصد دارید در مورد آن تولید محتوا کنید را مشخص کنید. ممکن است شما یک نقاش باشید، پس باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید؛ آیا هدف شما آموزش نقاشی است و یا تمایل دارید با انتشار کارهای هنری خود، افراد را به شرکت در کلاس های آموزشی تان ترغیب کنید. بنابراین با توجه به هدفی که تعیین کرده اید، باید یک موضوع را انتخاب کنید و بر اساس آن پیش بروید.

 

3.با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

هدف از تولید محتوا در اینستاگرام، جذب مخاطب ها و مشتریان هدف می باشد. بنابراین بسیار مهم است که تولید محتوای اینستاگرام را بر اساس نیاز و خواسته مخاطب خود انجام دهید؛ چراکه اگر کاربران اینستاگرام از پست های شما استفاده نکنند، عملا محتوایی که تولید کرده اید به درد کسی نمی خورد.

 

4.برای تولید محتوا در اینستاگرام برنامه ریزی کنید.

در نظر داشته باشید که هیچ کاری بدون برنامه ریزی به موفقیت نمی رسد؛ شما باید بر اساس یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده محتوا تولید کنید و با یک برنامه ریزی در پیج خود منتشر نمایید. در واقع نمی شود یک هفته چندین پست بگذارید و برای هفته بعد هیچ پستی منتشر نکنید.

این موضوع به خصوص برای پیج های فروشگاهی از اهمیت بالاتری برخوردار است که لازم است جهت افزایش فروش و معرفی خود به مشتری ها، بر اساس یک روند مشخصی محتوا تولید کنند.

 

5.در زمینه آموزش تولید محتوا در اینستاگرام از ابزارهای مناسب استفاده کنید. 

بدیهی است برای تولید محتوا اینستاگرام به برخی ابزارهای پیشرفته نیاز دارید، به همین دلیل باید تجهیزاتی شامل دراپ عکاسی، رینگ لایت، نگهدارنده گوشی و … را تهیه کنید.

همینطور برای ادیت محتوای خود نیز می توانید از اپلیکیشن های کنوا، اینشات، پینترست و … نیز استفاده نمایید.

 

6.از تبلیغات پشت سر هم اجتناب کنید.

در صورتی که بخواهید به صورت پشت سر هم از تبلیغات استفاده کنید، کاربران در زمان کوتاهی اقدام به آنفالو می کنند چراکه علاقه ای به دیدن تبلیغات پی در پی ندارند. بنابراین از نکات مهم آموزش تولید محتوا در اینستاگرام این است که تمرکز خود را بر روی تولید محتوای باکیفیت بگذارید و سپس با استفاده از یک استراتژی مشخص و در بازه های زمانی مشخصی، خدمات و محصولات خود را نیز معرفی کنید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام – ایده های تولید محتوا در اینستاگرام 

در بخشی از آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، قصد داریم به چندین ایده اشاره کنیم که می توانید از آن ها برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید.

  • می توانید تخصص خودتان را آموزش دهید؛ به عنوان مثال اگر آشپز هستید، دستورالعمل های پخت غذا را در پیجتان قرار دهید.
  • کاربران به دیدن پشت صحنه علاقه مند هستند، سعی کنید از آنچه که در پشت صحنه نیز اتفاق می افتد محتوا تولید کنید.
  • اگر جزو برندهای معروف هستید، می توانید اعضای تیم را معرفی کنید؛ اغلب افراد تمایل دارند با چهره های برندهای شناخته شده آشنا شوند و اینگونه می توانند ارتباط بهتری را برقرار کنند.
  • به شیوه های مختلفی مسابقه برگزار کنید؛ اینکار ضمن اینکه سبب افزایش تعامل میان شما با مخاطبان می گردد، منجر به افزایش لایک و کامنت ها نیز میشود.
  • صرفا نوشتن یک کپشن ساده، منجر به جذب مخاطب نمی شود؛ بهتر است کمی خلاقیت به خرج دهید به طوری که می توانید حتی با یک داستان، محصولات خود را معرفی کنید.
  • حتما در اینستاگرام خود لایو برگزار کنید؛ اینکار منجر به شکل گیری ارتباط صمیمانه تری با مخاطب می شود.
  • به هیچ عنوان از استوری گذاشتن غافل نشوید؛ تولید محتوا برای استوری به مراتب آسان تر از پست است، اما با این حال نیازمند برنامه ریزی می باشد.
  • حتما پیگیر تغییراتی که در الگوریتم اینستاگرام ایجاد می شود، باشید. به عنوان مثال این روزها اینستاگرام ریلزها را بیشتر را در اکسپلور نمایش می دهد تا قابلیت جدیدی که اضافه کرده است را برجسته تر کند. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام می تواند این الگوریتم ها را به شما یاد دهد تا بر اساس آن اقدام کنید.
  • اینستاگرام زمینه مناسبی برای رشد و پیشرفت است اما به همان اندازه نیز در آن رقابت زیاد است؛ بنابراین لازم است حتما از تصاویر و ویدیوهای باکیفیتی استفاده کنید.

 

توجه

برای ارتباط بهتر با مخاطب، خواسته و نظر آن ها را بشناسید و سعی کنید موضوع ها و اخبار روز مرتبط با پیچ خود را بررسی کنید و حتی در مورد آن ها با کاربران خود صحبت کنید. 

از راه های رایگان برای بیشتر دیده شدن پیچ شما، استفاده هدفمند از هشتگ های اینستاگرام است. بنابراین بهترین و پربازدیدترین هشتگ ها را شناسایی کرده و از آن ها استفاده کنید. حتی توصیه می شود یک هشتگ اختصاصی برای برند خود داشته باشید و از آن در تمامی پست های خود استفاده کنید تا اینگونه مخاطبان با سرچ کردن هشتگ برند شما بتوانند به تمامی پست هایتان دسترسی داشته باشند.

 

به آموزش تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت دهید.

برخی از افراد فکر می کنند که تولید محتوا در اینستاگرام صرفا یعنی تعدادی پست و استوری را در این اپلیکشین بارگذاری کنند و نیازی به هیچ گونه آموزش در این زمینه نیست. در حالی که اینستاگرام دارای الگوریتم خاصی است که هر چند وقت یکبار نیز بروزرسانی می شود و اطلاع از این الگوریتم ها می تواند شانس موفقیت و رشد پیج را بیشتر کند.

برای اینکه بتوانید در این اپلیکیشن موفق عمل کنید و مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و اینگونه برند خود را به همه معرفی نمایید، لازم است که از آموزش تولید محتوا در اینستاگرام بهره مند شوید. در این مقاله به مهم ترین نکات تولید محتوا اینستاگرام اشاره کردیم که رعایت آن ها به شما عزیزان جهت رشد و پیشرفت سریع در اینستاگرام کمک می کند.

اشتراک گذاری این صفحه

در قسمت زیر می توانید سوالات خود را مطرح کنید . در فاصله بسیار کوتاهی پاسخ داده خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *